Poradnia dzieci chorych i Teleplatforma Pierwszego Kontaktu
W "Mama i Ja" funkcjonuje poradnia dzieci chorych w ramach POZ . Zajmujemy się kompleksową opieką medyczną nad dzieckiem w wieku od 0 do 18 roku życia. Stały kontakt ze specjalistą pediatrą zapewni dziecku prawidłowy rozwój i pozwoli zapobiec wielu chorobom.
Konsultujemy dzieci w ostrych stanach chorobowych oraz zajmujemy się szeroko pojętą profilaktyką,
Placówka pracuje od poniedziałku do piątku.
Rejestracja telefoniczna w godz. 8.00-18.00 Tel: 71 3067601
Ważne informacje dla rodziców/opiekunów prawnych:
1/ Dziecko po przebytej infekcji na wizytę kontrolną rejestrowane jest do poradni dzieci chorych.
2/ Z dzieckiem, które ma objawy infekcji należy zgłosić się w poradni nie więcej niż 5 minut przed wyznaczoną godziną
3/ O możliwości teleporady dotyczącej dziecka decyduje lekarz np. w przypadku wizyty kontrolnej lub kontynuacji leczenia
4/ Zapotrzebowanie na recepty należy składać odpowiednio wcześniej mailowo na adres rejestracja@centrummamaija.pl . Czas oczekiwania do 7-dni roboczych.
Pamietaj: każda osoba, która potrzebuje pomocy medycznej może skorzystać z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu dostępnej pod bezpłatnym numerem 800 137 200 .
Z Teleplatformy skorzystać może każdy pacjent poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
- soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia
Infolinia obsługiwana jest w języku polskim, angielskim i ukraińskim
Z Teleplatformy możesz skorzystać w sytuacji:
- nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
- nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
- gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.
Jeśli masz 75+ i jesteś osobą ubezpieczoną w nagłym przypadku zachorowania poprzez TPK możesz otrzymać receptę refundowaną.
Kontaktując się z TPK, otrzymasz poradę w formie telekonsultacji:
- pielęgniarki/położnej
- lekarską.
W ramach takiej konsultacji uzyskasz:
- poradę medyczną
- e–receptę
- e-skierowanie na szczepienie przeciwko COVID -19
- e–zwolnienie
W ramach TPK udzielana jest pomoc w nagłych przypadkach, nie służy do wystawiania recept na leki w chorobach przewlekłych.